1669 پشتیبانی سریع
مقالات نمایندگی

دلیل و نحوه استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی

333 بازدید
دلیل و نحوه استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی

اگر شما یکی از افرادی باشید که در منزل خود از ماشین های ظرفشویی استفاده می کنید، حتما با این سوال در ذهن خود مواجه شده اید که چرا باید در ماشین ظرفشویی از نمک استفاده نمود و دلیل طراحی محفظه نمک برای این وسیله چه بوده است. شاید برخی از افراد در درجه اول، به خاصیت ضدعفونی کنندگی نمک فکر کنند و گمان کنند که وجود این قسمت، صرفا برای افزایش تمیزی در شستن ظروف است. اما این باور اشتباه است و دلیل اصلی آن، چیزی است که در ادامه بیان خواهیم نمود.

دلیل استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی

مطلبی که همه ما نسبت به آن اطمینان داریم، وجود املاح سنگین در داخل آب است. زمانی که شما از ماشین های ظرفشویی استفاده می کنید، آب وارد محفظه داخلی می شود و در حین شست و شو، املاح را در منافذ و درزهای محفظه به جا می گذارد که پس از مدتی منجر به تشکیل رسوب و نیاز به رسوب زدایی ماشین ظرفشویی خواهد بود. اما برای این که این اتفاق به تعویق بیافتد، در طراحی ماشین های ظرفشویی، قسمتی به نام محفظه نمک تعبیه شده است. در این قسمت نمک قرار می گیرد که در حین شست و شو، نمک ها نیز وارد عمل می شوند. هدف از به کارگیری نمک در ماشین های ظرفشویی عبارت است از:

۱-    حذف املاح سخت و همچنین آهک از آب

۲-   نرم کردن آب

۳-   جلوگیری از ایجاد لک و رسوب بر روی ظروف

نحوه اضافه نمودن نمک به محفظه

مسلما در هر بار شست و شو شما باید متناسب با آن چه در دفترچه راهنما بیان شده است، به محفظه، نمک اضافه کنید تا در زمان شست و شوی ظروف، نمک به میزان کافی وجود داشته باشد. برای این منظور باید به صورت زیر عمل نمود:

۱-   ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق خارج نموده، درب آن را باز کرده و به سراغ محفظه نمک بروید. در دفترچه راهنما متناسب با هر مدل، محل محفظه مشخص شده است ولی در کل، محفظه نمک در کف دستگاه قرار دارد.

۲-   قیف مخصوص که برای هر ماشین ظرفشویی وجود دارد را بر روی درب محفظه قرار داده و شروع به ریختن نمک کنید تا جایی که به اندازه دو سانتیمتر از درب محفظه، خالی بماند. بهتر است که در اوایل از یک قاشق برای اضافه نمودن نمک استفاده کنید که زیاده روی نکنید و برای زمان های بعدی، بتوانید این کار را به راحتی و به صورت تخمینی انجام دهید.

۳-   حال باید درب محفظه را با دقت ببندید توجه داشته باشید که در زمان ورود آب به داخل ماشین ظرفشویی، آب وارد این محفظه شده و نمک ها خارج می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • خرید فالوور اینستاگرام
    5 سال پیش

    خرید فالوور اینستاگرام ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید‎

  • نام شما *
    ایمیل شما *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

     1669