1669 پشتیبانی سریع
مقالات نمایندگی

باورهای اشتباه در مورد ماشین ظرفشویی

468 بازدید
باورهای اشتباه در مورد ماشین ظرفشویی

اداره امور داخلی منزل عمدتا به عهده خانم ها است. نظافت، مدیریت امور داخلی و… و سایر امور منزل به همان اندازه از خانم ها انرژی می گیرد که کار بیرون منزل. اما گاها برخی از خانم ها مجبور هستند علاوه بر خانه داری، در بیرون از خانه نیز مشغول به کار باشند در این جا است که خانم ها به شدت در طول روز خسته خواهند شد لذا تکنولوژی با ابداع وسایلی که بتواند در انجام امور خانه به بانوان کمک کند، وارد عرصه تولیدات لوارم خانگی شده و سعی کرده است که حمایت خود را نشان دهد. برای مثال، ساخت و طراحی ماشین ظرفشویی، یکی از مهمترین دستاوردهای فناوری برای کاهش حجم کارهای داخلی منزل بوده است اما متاسفانه برخی از افراد در انتخاب ماشین ظرفشویی برای سپردن عمل شستن ظروف به آن، دچار باورهایی هستند که اشتباه بوده و این باورهای غلط را بین مردم پراکنده می کنند. ما در این مقاله به بررسی این اشتباهات می پردازیم تا ذهنیت درستی در مورد این وسیله داشته باشید:

۱-   برخی معتقدند که ماشین ظرفشویی آب و برق زیادی استفاده می کند در نتیجه مقرون به صرفه نیست و در زمان شستن ظروف، کل دستگاه پر از آب می شود. در صورتی باید بیان کرد که اولا اگر شما در حین کار دستگاه، درب آن را باز کنید، خواهید دید که تنها یک کاسه آب در داخل ماشین وجود دارد چون ماشین ظرفشویی با کمترین میزان آب، به بهترین شکل ممکن، ظروف را می شوید. ثانیا در تحقیقی که در آمریکا مبنی بر مقایسه شستن ظروف با ماشین ظروفشویی و به صورتی دستی صورت گرفت، مشخص شده است که با شستن دستی ظروف، چندین برابر ماشین ظرفشویی، آب مصرف می گردد. لذا همان گونه که متوجه شدید، این باور غلط بوده و ماشین ظرفشویی از نظر مصرف انرژی، کاملا بهینه عمل می کند.

۲-   باور غلط دیگر در مورد ماشین ظرفشویی، به مسئله شستن قابلمه و ظروف بزرگ بر می گردد که برخی معتقدند درست شسته نمی شوند. لازم است بدانید که اگر چیدمان به درستی صورت گیرد و شوینده مناسب استفاده شود، قابلمه ها و ظروف بزرگ نیز به خوبی شسته می شوند. برای مثال شما می توانید از قرص های کوانتوم برای شستن این ظروف بزرگ استفاده نمایید که با قدرت بالا لکه ها را از بین برده و کثیفی باقی نخواهد ماند.

۳-   و اما آخرین باور غلط در مورد شستن لیوان و ظروف شیشه ای این است که ماشین ظرفشویی سبب کدر شدن ظروف می گردد. در صورتی باید گفت اگر جنس شیشه خوب باشد، تنها دلیل کدر شدن لیوان ها، رسوبات است که این مسئله با استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی حل می شود و اگر شما شونیده مناسب برای این منظور انتخاب نمایید، این مشکل کدر شدن رخ نخواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 1669