1669 پشتیبانی سریع
مقالات نمایندگی

شستن ظروف با ماشین ظرفشویی یا به صورت دستی؟

439 بازدید
شستن ظروف با ماشین ظرفشویی

یکی از مسائلی که امروزه در جامعه با آن روبرو هستیم، بحث اشتغال خانم ها در بیرون از منزل است. این مسئله باید از جوانب مختلف بررسی شود و یک بعد آن، بحث رسیدگی به امور منزل است.

آن چه که برای همه ما واضح است این موضوع است که خانم ها مدیریت امور داخلی خانه را بر عهده دارند. شاید برای رسیدگی به این امور، افراد خانواده هم کمک کنند ولی نهایتا این امر بر عهده خود خانم ها است. در نظر بگیرید یک خانم در هنگام ظهر از سر کار به منزل می آید و در این زمان در کنار تمام خستگی ها، باید مشغول امور خانه شود. تکنولوژی در این راه به کمک بانوان آمده است و یکی از این اقدامات، ساخت ماشین ظرفشویی است.

ماشین ظرفشویی یک وسیله کامل است که کافی است ظروف کثیف را داخل آن بگذارید و نهایتا ظروف شسته را تحویل بگیرید این وسیله با برق و آب کار می کند و لذا ممکن است این ذهنی برای خیلی از افراد پیش بیاید که از نظر مصرف انرژی، شست و شوی ظروف با دست به صرفه تر است. ما در این مقاله، سعی می کنیم شست و شوی دستی و ماشینی ظروف را از جوانب مختلف با هم مقایسه کنیم و قضاوت در مورد انتخاب روش مناسب را به خودتان بسپاریم:

۱-    مهمترین بعد انتخاب روش، زمان است. زمانی که ماشین ظرفشویی مشغول شستن ظروف است، شما می توانید به کار دیگری مشغول شوید لذا با کمک ماشین ظرفشویی، بیشتر می توان از وقت استفاده نمود.

۲-  جنبه دیگر را باید در میزان مصرف آب بررسی نمود. این مسئله برای همه ما مهم است و اکثرا گمان می کنند که با استفاده از ماشین ظرفشویی، میزان زیادی آب اسراف می شود. در این زمینه کارشناسان در تولید ماشین ظرفشویی، مقایسه ای را انجام داده اند تا بهتر متوجه میزان مصرف آب در شست و شوی دستی و ماشینی ظروف شویم. در ایالات متحده آمریکا، تحقیقات بر روی یک تیم از مردم نشان داد که در شست و شوی دستی آب بیشتری استفاده می شود به گونه ای که برای یک شست و شوی کامل از همه ظروفف در شست و شوی دستی به میزان ۱۴۰ لیست و برای ماشین ظرفشویی با سه سطح شست و شو، نهایتا در سطح قوی، ۲۷ لیتر آب مصرف می گردد. لذا موجه شدید که دقیقا بر خلاف باور اکثر ما، در ماشین ظرفشویی، به شدت آب و انرژی کمتری مصرف می شود و البته در کیفیت شست و شو تغییری رخ نمی دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 1669