1669 پشتیبانی سریع
مقالات نمایندگی

اصول نگهداری از مواد غذایی در فریزر

567 بازدید
اصول نگهداری از مواد غذایی در فریزر

در هر خانه ای، وجود فریزر الزامی است. زیرا شما نمی توانید همه مواد غذایی خود را در عرض یک هفته استفاده کنید از طرف دیگر برخی مواد غذایی هستند که اکثر ما به صورت ماهانه خریداری می کنیم برای مثال خرید گوشت قرمز، مرغ و حتی برخی مواد به صورت فصلی تهیه می شوند زیرا در فصول دیگر کمتر یافت می شوند برای مثال لوبیا سبز، نخود فرنگی و… . در نتیجه برای این که بتوانیم این قبیل از مواد غذایی را به صورت طولانی مدت نگهداری کنیم حتما نیاز به فریزر است. اما نکته مهم این است که اگر شما ندانید که چگونه باید مواد غذایی را در فریزر نگهداری کنید، عمر این مواد کم شده و در طول مدت زمان نگهداری از آن ها، خاصیت خود را از دست می دهند. از طرف دیگر، عدم نگهداری صحیح ماده غذایی در فریزر، می تواند منجر به آسیب به آن و حتی نیاز به تعمیر فریزر گردد. لذا بحث پیرامون این موضوع اهمیت زیادی دارد به همین دلیل سعی بر این داریم که مهمترین اصول نگهداری مواد غذایی در فریزر را بیان کنیم:

۱-   قبل از استفاده از فریزر برای نگهداری مواد غذایی، دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید. هر برند از فریزر مشخص کرده است که در هر کشویی از فریزر باید چه مواد غذایی نگهداری شود، دمای فریزر در حالت عادی چند درجه باید باشد، دمای فریزر در فصول مختلف چه تغییراتی می کند و… . لذا قبل از هر چیز از جزئیات کار با آن آگاه شوید.

۲-   زمانی که ماده غذایی را خریداری می کنید تا در فریزر نگهداری نمایید، توجه داشته باشید که هر چه سریع تر آن را فریز کنید، خواص آن بیشتر حفظ می گردد. لذا برای مواد غذایی که می دانید باید برای مدت طولانی تری نگهداری شوند، حتما در اسرع وقت، اقدام به فریز کردن آن ها نمایید.

۳-   چیدمان مواد غذایی در فریزر را رعایت کنید. بدان معنا که هر کشو باید به ماده غذایی خاصی تعلق گیرد برای مثال گوشت و سبزیجات نباید در یک کشو باشند زیرا همان گونه که می دانید در فریزر همانند یخچال، از بالا به پایین، هوای داخلی سردتر می شود لذا از آنجایی که گوشت و سبزیجات دماهای مختلفی برای انجماد نیاز دارند لذا نگهداری آن ها در یک کشو درست نیست و حتی منجر به وارد شدن فشار به موتور فریزر هم می شود.

۴-   به هیچ عنوان مواد غذایی داخل فریزر را بیشتر از ۳-۲ ماه نگهداری نکنید زیرا عملا خاصیت خود را از دست داده و نه تنها با خوردن آن ها سودی به شما نمی رسد بلکه در این مدت فریزر شبیه یک انبار پر از ماده غذایی بوده که فشار زیادی را متحمل شده است.

۵-   اگر در فریز کردن گوشت در فریزر، خونابه مشاهده نمودید یقین بدانید که فریز کردن شما اشتباه بوده است.

۶-   سعی کنید بسته بندی های مواد غذایی را تا حد امکان نازک و باریک بگیرید تا سریع تر منجمد شده و در نتیجه فشار زیادی به فریزر وارد نشود.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 1669