1669 پشتیبانی سریع
مقالات نمایندگی

آن چه درباره کد خطا در ماشین های لباسشویی باید بدانید

436 بازدید
کد خطا در ماشین های لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی پر مصرف در هر خانه است به گونه ای که در صورت خرابی این وسیله، بخشی از امور مهم منزل که مربوط به نظفات می شود مختل شده و ما با انبوهی از لباس های کثیف مواجه خواهیم شد. به همین دلیل زمانی که یک ماشین لباسشویی از هر نوع برند خریداری می شود، در اولین اقدام باید دفترچه راهنمای آن مطالعه گردد تا با شیوه صحیح استفاده از ماشین لباسشویی و برنامه های آن آشنا شویم. در این صورت می توان بدون لطمه به ماشین لباسشویی، از آن استفاده نمود. اما آن چه مسلم است این است که به هر حال در طول مدت زمان استفاده از ماشین لباسشویی، احتمال دارد که عیبی در داخل آن به وجود آید که منجر به خرابی ماشین لباسشویی شود. حال این که ما چگونه متوجه نوع عیب رخ داده بشویم، بستگی به میزان آشنایی ما با کدهای خطا در زمان بروز عیب دارد.

کد خطا چیست؟

در هر ماشین لباسشویی، یک سیستم عیب یابی وجود دارد که زمانی که مشکلی در داخل ماشین لباسشویی به وجود می آید، این سیستم، مشکل مورد نظر را تشخیص داده و به صورت کدهایی در برد دستگاه نمایش می دهد. در واقع کد خطا، زبان سیستم برای بیان عیوب رخ داده است. هر برند و سازنده ماشین لباسشویی، از روشی برای نمایش کدهای خطا در برد ماشین لباسشویی استفاده می کنند. برخی تنها از اعداد، برخی تنها از حروف و برخی تلفیقی از این دو را برای این منظور بر می گزینند.

نحوه رمزگشایی کدهای خطا

آن چه که در مورد کدهای خطا اهمیت دارد، آشنایی با ان ها است. در واقع ما باید با زبان سیستم آشنایی داشته باشیم تا در زمان بروز مشکل، نوع آن را فهمیده و نسبت به رفع عیب رخ داده اقدام کنیم. برای این منظور، هر برند از ماشین لباسشویی، یک دفترچه راهنمایی طراحی نموده است که در این دفترچه، در کنار معرفی و نحوه استفاده از برنامه های مختلف، به بررسی کدهای خطا در ماشین لباسشویی نیز پرداخته شده است. لذا شما با دیدن کدهای خطا ابتدا باید برای ترجمه و رمز گشایی، به سراغ دفترچه راهنما بروید. اگر خطای رخ داده به راحتی توسط خودتان قابل حل است، باید برای بر طرف نمودنش اقدام نمود در غیر این صورت و در صورت نیاز به تعمیر، باید با نمایندگی های مجاز برند مورد نظر تماس گرفت تا این امر به تعمیرکار ماشین لباسشویی سپرده شود.

نکته:

گاهی اوقات ممکن است که عیبی در ماشین لباسشویی رخ نداده باشد بلکه برد دستگاه دچار اختلا شده است لذا با دیدن کد خطا ابتدا دستگاه را ریست کنید و سپس در صورت بر طرف نشدن عیب، نسبت به ترجمه کد خطا اقدام نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 1669