1669 پشتیبانی سریع
مقالات نمایندگی

تعمیر رله استارت کمپرسور یخچال

441 بازدید
تعمیر رله استارت کمپرسور یخچال

یخچال یکی از مهمترین وسایل منزل است که به دلیل نوع کارایی آن، به محض برخورد با مشکل، افراد به سراغ تعمیرکار یخچال می روند و در این زمان معمولا، افراد تعمیرکار قبل از مراجعه حضوری، سوالاتی را از صاحب یخچال می پرسند تا بتوانند حدودا مشکل را حدس زده و در صورتی که نیاز به وسیله خاصی هست، همراه با خود داشته باشند. یکی از مهمترین قطعات مکانیکی یخچال که ممکن است خراب شود، کمپرسور است که علائم مختلفی نشان دهنده خرابی کمپرسور یخچال است برای مثال، سر و وصدای زیاد یخچال، خنک نکردن یخچال و… که در زمان صحبت با تعمیرکار، با سوالاتی که از شما پرسیده می شود، عیب یابی یخچال صورت می گیرد.

معرفی کمپرسور یخچال

کمپرسور، قطعه ای است که در پشت یخچال و در موتور قرار دارد. این قطعه مسئول خنک نمودن محفظه داخلی یخچال است. ما می دانیم که آن چه باعث خنک شدن یخچال می گردد، گازی است که در لوله های پشت یخچال قرار گرفته است. اما این گاز به محض این که در فضای یخچال دور می زند، سرمای خود را از دست داده و گرم می شود پس مجددا باید شارژ گردد که این عمل توسط کمپرسور صورت می گیرد. در بدنه کمپرسور سه لوله قرار گرفته است که یکی از آن ها لوله برگشت گاز از یخچال به کمپرسور است، لوله دوم لوله رفت یا فشار گاز و لوله آخر لوله مخصوص شارژ گاز است. برای راه اندازی کمپرسور، رله استارت نیاز است که در صورت خراب شدن، تعمیر یخچال برای این قسمت، باید صورت گیرد.

تعمیر رله استارت

در زمانی که رله استارت کمپرسور از کار بیافتد، رسما یخچال شما از کار می افتد زیرا کمپرسور غیر فعال شده است. در این زمان، تعمیرکار یخچال، یک رله استارت جدید برای کمپرسور یخچال قرار می دهد ولی از آنجایی که قدرت کمپرسورها با هم فرق دارد، لذا هر کمپرسور نیاز به رله مخصوص دارد. حال از کجا متوجه شویم که رله انتخابی، برای کمپرسور یخچال ما مناسب است:

۱-   رله ضعیف باشد.

زمانی که موتور روشن شود و بعد از۳  ثانیه خاموش نشود، یعنی با آمپر ضعیف هم کار می کند به همین دلیل به آن رله ضعیف می گویند.

۲-   رله قوی است.

زمانی که موتور روشن نشود یعنی رله به آمپر قوی برای روش شدن نیاز دارد و مناسب کمپرسور شما نیست.

۳-   رله نرمال است.

اگر پس از تعمیر کمپرسور یخچال و روشن شدن موتور، ۳ ثانیه بعد موتور خاموش شود، یعنی رله نرمال است  برای کمپرسور مناسب است.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 1669